طراحی بلندترین برج دنیا در مجمع‌الجزایر جمهوری آذربایجان
 
لیشر تایم
بزرگ ترین وبلاگ مذهبی _ تفریحی ایرانیان
 
 

برج «الخلیفه» دبی که عنوان بلندترین برج دنیا را با ارتفاع ۸۲۸ متر از سال ۲۰۱۰ در اختیار داشته،‌ احتمالا با طرح جدید ساختمان جدیدی در باکو، پایتخت آذربایجان جایگاه خود را از دست خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، این برج جدید که قرار است در مجمع‌الجزایر مصنوعی دریای خزر در جنوب غرب مرکز کشور آذربایجان ساخته شود، از ارتفاعی حدود یکهزار و ۵۰ متر برخوردار خواهد بود که حتی از برج پیشنهادی پادشاهی عربستان نیز، حدود ۵۰ متر بلندتر است.

به گزارش منابع خبری در آذربایجان، برای این برج ۱۸۹ طبقه پیش‌بینی شده و این برج کانون مرکزی ۴۱ جزیره مصنوعی بر روی منطقه‌ای در حدود دو هزار هکتار به شمار می‌رود.

به نوشته این منابع، هزینه تخمینی این برج، دو میلیارد دلار و هزینه برآورد شده برای کل مجمع‌الجزایر که یک میلیون سکنه را در خود جای خواهد داد و از تمام نیازهای یک شهر مدرن برخوردار خواهد شد، ۱۰۰ میلیارد دلار است.

شرکت «اوستا»، سازنده این برج قصد دارد ساخت آن را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و تا ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آن را به پایان برساند. زمان تعیین شده برای پایان کار کل مجمع‌الجزایر آذربایجان نیز سال ۲۰۲۲ است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره لیشر تایم


ممنون از بازدیدتان دوستان.
آخرین مطالب
آرشيو مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیشر تایم و آدرس leisuretime.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مدیر


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 30365
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

از لیشر تایم حمایت کنید

با تشکر مدیر لیشر تایم:مهدی